Green Wave konferencia a fenntarthatóság és ökotudatosság kommunikációjáról

 

9:00 - 9:30 Regisztráció

09:30 - 09:50
„Who cares? Who does?” Mennyire égető probléma ma a műanyaghulladék, és milyen szerepe van a fogyasztónak, a politikának és cégeknek a megoldásban?
A GfK nagyszabású, 11 országot felölelő kutatást készített 2019-ben a műanyaghulladék egyre égetőbb problémája kapcsán. A 40 ezer vásárló megkérdezésével készült nemzetközi felmérés a következő fontos kérdésekre kereste a választ: mennyire foglalkoztatja a műanyaghulladék problémája a vásárlókat, kitől várják a megoldást? Mennyire hajlandóak a cél érdekében változtatni fogyasztói szokásaikon és készek-e többet fizetni a környezetbarát alternatívákért?
Előadó: Földvári Andrea, GfK Hungária, senior tanácsadó

09:55 - 10:15
Hogyan érdemes kommunikálni az ökotudatosságot a fiatalok felé és hol van ebben az influencerek felelőssége?
Egyre több blogger, instagrammer és youtuber kezd el foglalkozni az ökotudatosság kérdésével, de vajon elegen vannak-e? Egyáltalán, eljutnak-e a fiatalokhoz a zöld üzenetek és képesek-e hatni a viselkedésükre?
Előadó: Antal Éva, Vászonzsákoslány YouTube csatorna, video blogger, influencer 

10:20 - 10:40
Mennyire hihető, hogy a cégek levágják fejősteheneiket az esőerdők védelmében?  Avagy 5 tipp vállalati marketingeseknek, hogy gyerekeik szemébe tudjanak nézni
A nagyvállalatok belső folyamatai, a gazdaság működési sajátosságai és a fogyasztói kultúra szinte törvényszerűen az őszintétlen üzenetek irányába tereli a vállalati marketingkommunikációt. Feletteseik nem hagynak nekik más választást, mint a greenwashingot. Mik azok a pontok, ahol mégis eredményesen hackelhető meg a rendszer, és pozitív változásokat generálhat a kommunikáció, a hiedelmek bozóttüzeinek táplálása és „sikeres” eloltása helyett?
Előadó: Juhász Péter, Buzzword Strategies, PR expert 

10:45-11:05
Mennyire fontos leendő és meglévő kollégáidnak, hogy zöld-e a céged? Vonzóbb-e a zöld munkáltatói márka?
Az Y és Z generációs munkavállalók számára egyre fontosabbak a béren és egyéb hagyományos juttatásokon túlmutató szempontok a munkahely kiválasztásakor. A fenntarthatóság és a környezettudatosság is ezek közé tartozik. Mit várnak el és hogyan hiszik el, hogy komolyan gondolod, amit mondasz?
Előadó: Horváth Ádám, Brandfizz, Chief Sparkle Offizzer, az Európai Employer Branding Szövetség Elnökségi tagja

11:10-11:20
A jövő csomagolása az alumínium!
Évente kétszer lefedi a Velencei-tavat az a PET palack mennyiség, amit a nemzetközi gyártók bocsátanak ki, csak Magyarországon. A nemrégiben napvilágot látott adat felett nehéz napirendre térni, ha mégis sikerülne megszabadulni a nyomasztó gondolattól, egy PET palackkal a szájában evickélő teknős fotója visszatérít a szomorú valósághoz. Az aludobozok jelentik a jövőt, hiszen bármennyiszer és 100 százalékban újrahasznosíthatóak. Ráadásul miután az alumínium csomagolás a szemétbe kerül, 60 nap múlva már újra dobozként tér vissza a kereskedelembe.  

Előadó: Pantl Péter, HELL ENERGY Magyarország, nemzetközi kommunikációs és marketingigazgató

11:20 - 11:45 Kávészünet

11:45 - 12:25
Klímaváltozás vagy klímakatasztrófa? A Föld tüdeje vagy szimplán esőerdő?  Beszélgetés a média felelősségéről az ökológiai helyzet valós ábrázolásában
Amazónia a föld tüdeje, vagy önmaga fel is használja a megtermelt oxigént? Tényleg kevesebb őserdőt égetnek fel a brazil farmerek, ha a magyarok kevesebb steaket esznek? A gyapjútermelés épp olyan kegyetlen tevékenység, mint a fókaprémvadászat? Kérdések, amelyekre egymás után találni egymásnak ellentmondó válaszokat a zöld árnyalatainak különféle spektrumában működő mainstream és social médiafelületeken.
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői:
Hanula Zsolt, Index
Horváth Bence, 444.hu
Kruzslicz Dávid, Szeretlek Magyarország

12:30 - 12:50
Milyen egy ökotudatos divatmárka, és ezt hogyan érdemes megmutatnia a világnak?
A divat hatalmas környezetterhelésű iparág, nem véletlen, hogy a fenntartható divat egyre fontosabb szerepet kap a közbeszédben, bloggerek, vloggerek, influencerek hirdetik az igét ezen a fronton. Mit léptek és mit kellene lépniük erre a divatmárkáknak, legyen szó fast fashion-ről vagy dizájner tervezőkről?
Előadó: Mengyán Eszter, Holy Duck, alapító, újságíró-blogger

12:55 - 13:15
Te mennyi élelmiszert vásárolsz feleslegesen?
Nem szeretünk ételt kidobni. Mégis, egy laza mozdulattal ejtjük a szemetesbe a megszáradt kenyeret. Ismerős kép? A Tesco évek óta több fronton küzd az élelmiszer-pazarlás ellen, ami társadalmi, környezetvédelmi, de még gazdasági szempontból sem elhanyagolható probléma. Megnyerni ezt a harcot azonban egyedül nem lehet, ehhez keresünk a partnereket!
Előadó: Hevesi Nóra, Tesco, kommunikációs vezető

13:15 - 14:00 Ebédszünet

14:00 - 14:20
Hogyan jelennek meg egyre erőteljesebben az alternatív döntési szempontok a fogyasztói választások során?
Egyre fontosabbá válik az etikai alapú fogyasztás, amely már túlmutat az áron, ízeken, tetszetős termékcsomagoláson. Milyen mérlegelési szempontok kerültek be a fogyasztói attitűdök és választások körébe? Képesek nagyobbra nyitni a pénztárcát? Mennyiben köthetők társadalmi státuszhoz és életszakaszhoz? Körkép, korkép és kórkép nemzetközi és hazai kutatások és mélyinterjús beszélgetések alapján.
Előadó: Neulinger Ágnes, Budapesti Corvinus Egyetem, egyetemi docens

14:25 - 14:45
Kijön-e a zöld matek, avagy anyagi szempontból is megéri zöldnek lenni? Önállóan is érhet el komoly eredményt egy márka?
A nagy márkák is elkezdték működésük részévé tenni a fenntarthatóságot, ökotudatosságot. De megéri-e rövid távon, egyedül próbálkozni, vagy muszáj hosszú távra, másokkal együtt tervezni?
Előadó: Szűcs Judit, Coca-Cola Magyarország, vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezető

14:50 - 15:10
Miként működhetsz zölden és fenntartható módon kreatív- és PR-ügynökségként?
Milyen egy ökotudatos, fenntarthatóan működő ügynökségi iroda és a társadalmilag is felelős hozzáállás a marketingkommunikációs szolgáltatások területén? Egyáltalán, lehetséges-e fenntarthatóan működni egy olyan iparágban, ahol a végső cél a nap végén általában nem más, mint az eladás, az olykor már eleve túlzó mértékű fogyasztás növelése?
Előadó: Bódis Gergely, Tonic Kommunikációs Ügynökség, marketing jövőkutató, ügynökségi tanácsadó

15:15 - 15:35
Szívesebben jönnek Budapestre a holland fiatalok, ha úgy érzik, zöldebben bulizhatnak? Miért éri meg ökotudatosan szerveződni és kommunikálni egy fesztiválnak?
Az idei Sziget Fesztiválon komoly hangsúlyt kapott az ökotudatosság is, szelektív hulladékgyűjtéssel, repoharakkal, öko-kempinggel és Jane Goodallal a Nagyszínpadon. Önzetlen társadalmi felelősségvállalás ez, vagy egyben üzletileg is kifizetődő misszió?
Előadó: Dominus Ákos, Sziget Kulturális Menedzser Iroda, fenntarthatósági menedzser

15:40 - 16:00
Öko-krízisek és azok válságkommunikációja gyakorlati példákkal
Szinte minden nagyobb vállalat életében előfordulnak válsághelyzetek, melyeket kezelni és kommunikálni is kell. Bizonyos iparágakban ezek a céges katasztrófák nemcsak a dolgozókat vagy a vállalat fogyasztóit, hanem a tágabb értelemben vett természeti környezetet is károsítják. Károsanyag-kibocsátás, víz- és légszennyezési botrányok, erdőtüzek. A társadalmat ért károk enyhítése a legfontosabb, de mit tehetnek a kommunikátorok, hogy a vállalatot ért károkat is minimalizálják? Arrogánsnak kell lenni, félrenézőnek vagy belátónak? Milyen a célravezető szemlélet ilyen esetekben?
Előadó: Pintér Dániel Gergő, MPRSZ, a Kríziskommunikációs Tagozat vezetője

16:05 - 16:45
Érdemes felülni a zöldhullámra vagy sem? Greenwashing vagy őszinteség? Társadalmi felelősség vagy érdek?
Hogyan lehet szakmailag és etikusan megjeleníteni fenntarthatósági értékeket olykor környezetszennyező iparágakban? Egyszerű greenwashing, amikor a legnagyobb ökológiai lábnyomot hagyó cégek könyezettudatosságot kommunikálnak, vagy valóban fontos számukra, hogy valamit visszaadjanak a természeti és társadalmi környezetnek? Beszélgetés ismert hazai és nemzetközi márkák szakembereivel a fenntarthatóság és ökotudatosság kommunikációs, pénzügyi és HR-es vonatkozásairól.
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői:
Lakatos Zsófa, Emerald PR, MPRSZ    
Lakinger József, GreenGo
Szűcs Judit, Coca-Cola Magyarország
Tihanyi Szabolcs, Budapest Bank    


A programváltozás jogát fenntartjuk!