Green Wave konferencia - Előadók

 

Antal Éva

video blogger, influencer

Vászonzsákoslány YouTube csatorna

Antal Éva vagyok, 21 éves, végzős egyetemista. Egészen másfél évvel ezelőttig teljesen átlagos életet éltem, én is tanultam, egyetemre jártam, dolgoztam, és pontosan annyi szemetet termeltem mint minden átlag magyar. Mígnem egyszer csak láttam egy videót a neten egy lányról, akit Lauren Singernek hívnak, zero waste életmódot folytat, melynek segítségével radikálisan le tudta csökkenteni az általa termelt szemét mennyiségét. A videó hatására realizáltam, hogy én milyen sok szemetet termelek napi szinten, és ez az életmód lehet a megoldás, így segíthet az egyén a környezeten. Én is belevágtam ebbe az életmódba és összesen csak egy befőttesüvegnyi szemetet termeltem 8 hónap alatt. A sikereimtől felbuzdulva elkezdtem nyilvánosan beszélni a hulladékmenetsségről és elindítottam egy YouTube csatornát, hogy másokat is inspiráljak erre az életmódra.

BÓDIS GERGELY

marketing jövőkutató, ügynökségi tanácsadó

Tonic Kommunikációs Ügynökség

1988. óta foglalkozom marketinggel, bár ennek a jelenlegi munkámat illetően nincs jelentősége. Előbb különböző pénzintézetek marketingterületét vezettem, majd csatlakoztam egy induló reklámügynökséghez. Ennek pont 25 éve. Később megpróbálkoztam a tanítással is, pár évig óraadó voltam egy egyetemen. Igazán szakmailag mindig az izgatott, hogy mi fog történni és kisebb jelentőséget tulajdonítottam annak, ami már megtörtént. Ennek egyre nagyobb jelentősége van, hiszen a változás üteme egyre gyorsul, így a jövő minden nap egyre „közelebb” kerül. A marketing és a környezettudatosság kapcsolata 11-12 éve foglalkoztat, hiszen most kezd csak világossá válni, hogy a környezet megóvása elsősorban a fogyasztási szokások megváltoztatásán keresztül valósulhat meg. Ebben a bő évtizedben néhány apró eredményt sikerült elérni ezen a téren is, például cégünk megkapta a „legzöldebb iroda” díját, később a Telekomtól „Delfin” díjat kapott. Persze ez megint csak a múlt és most is érdemesebb arról beszélni, hogy mit fogok csinálni a jövőben: remélem, megélem például, hogy a kommunikáció teljes egészében digitalizálódik és a Gutenberg-galaxis véget ér.

Dominus Ákos

fenntarthatósági menedzser

Sziget Kulturális Menedzser Iroda

Dominus Ákos 17 évvel ezelőtt csatlakozott a Sziget Szervezőiroda csapatához külső munkatársként, hogy segítse a környezetvédelmi aktivitások bevezetését. Azonban az azóta eltelt évek alatt, a kezdetben még csak a szelektív hulladékgyűjtésre koncentráló projekt komplex környezetterhelés csökkentési és szemléletformáló tevékenységgé vált a vezetésével, melyet mostanra nemzetközi szinten is jegyeznek. Ákos ezek mellett a kulturális ipar számos területén aktív; az általa fejlesztett programok a legtöbb esetben hatékonyan integrálják a társadalmi és az üzleti célokat. Az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete kulturális rendezvényeinek szervezője; a Bánkitó Fesztivál technikai vezetője, az International Business School projektmenedzsment oktatója, és a Magyar Kerékpárosklub elnökségi tagja.

Földvári Andrea

senior tanácsadó

GfK Hungária

Közel három évtizede dolgozom piackutatóként. Elsőként az AMER (későbbi AMER Nielsen Research) Retail Audit részlegét vezettem, majd ügyféloldali tapasztalatot szereztem a Douwe Egberts és az Amstel Magyarország marketing osztályán a kutatási projektek felelőseként. Szerencsésnek tartom magam, hogy az ügynökségi és a gyártói oldalt is volt alkalmam megismerni. 15 éve dolgozom a GfK-nál, jelenleg a Consumer Panel Services regionális AST (Advanced Solutions Team) csapatában. Nálunk az FMCG piac és a vásárló áll a fókuszban, megbízóink shopper marketing témájú kérdéseit válaszoljuk meg változatos kutatási módszerekkel.

Hanula Zsolt

Rovatvezető

Index

Hevesi Nóra

kommunikációs vezető

Tesco Globál Áruházak Zrt.

Az elmúlt több mint két évtizedben kommunikációval foglalkoztam. Karrierem első felét az ügynökségi oldalon töltöttem, szövegíróként kezdtem, majd 2007-ben már a Grey reklámügynökség PR igazgatójaként kerültem át ügyféloldalra: 2008 és 2013 között a Magyar Nemzeti Bank helyettes kommunikációs vezetője voltam. 2013 őszétől vezetem a Tesco kommunikációs osztályát, felelek a vállalati külső és belső kommunikációért, a kormányzati és közösségi kapcsolatokért. A Tescónál valljuk, hogy bárhol működjünk is, célunk, hogy kedvező hatást gyakoroljunk környezetünkre, és segítsük vásárlóinkat, munkatársainkat és azokat a közösségeket, amelyekhez tartozunk. Fontos számunkra, hogy megismerjük a vásárlóinkat és munkatársainkat foglalkoztató problémákat, és ahol kereskedelmi vállalatként erre lehetőségünk nyílik, hozzájáruljunk a fejlődéshez, a változáshoz. Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes. Ez az alapelvünk hűen tükrözi, hogy akár apró segítségekkel is sokat tehetünk az olyan ügyekért, amelyek fontosak a vásárlók, a munkatársak, a közösségek és a tágabb értelemben vett társadalom számára. Az élelmiszer-pazarlás csökkentése a Tesco egyik kiemelt célja. 2013 óta dolgozunk együtt a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Elköteleztük magunkat, hogy 2020-ra az összes közép-európai áruházunk készen álljon arra, hogy jótékony célra ajánlja fel az élelmiszer-felesleget, így a már nem értékesíthető, de még fogyasztható élelmiszereket rászorulóknak juttassuk el. Magyarországon jelenleg 176 áruházban folyik a napi szintű élelmiszermentés, amelyek idén augusztus végéig közel 23 000 tonna élelmiszert ajánlottak fel jótékony célra. Ez a mennyiség több mint 57 millió adag ételnek felel meg.

Horváth Ádám

Chief Sparkle Offizzer, az Európai Employer Branding Szövetség Elnökségi tagja

Brandfizz

11 éve foglalkozom munkavállalói élmény fejlesztésével, Magyarország legfoglalkoztatottabb employer branding ügynökségének társalapítója vagyok. Menedzseltem az Employer Brand International által Budapesten szervezett 2017-es World Employer Branding Day megvalósítását, amely a világ legjelentősebb munkáltatói márka rendezvénye. A Európai Employer Branding Szövetség board tagjaként a legjobb nemzetközi gyakorlatok hazai bevezetésén dolgozom. Meggyőződésem, hogy egy sikeres munkáltatói márkához a vezetők aktív bevonása szükséges és akciók helyett integrált stratégia, mérhető üzleti eredményekkel.

Horváth Bence

Újságíró

444.hu

Juhász Péter

PR Expert

Buzzword Strategies

Mindenki a sikereivel büszkélkedik, engem viszont a megélt kudarcok edzettek azzá, aki ma vagyok. Közgázos egyetemistaként a Bank&Tőzsde pénzügyi hetilap kiadójánál gyakornokoskodtam, míg nem az internet megjelenésekor a Portfolio.hu hetek alatt kivégezte a munkaadóm olvasótáborát. Az egyetem után a Pesti Est igazgatótanácsa mellett szocializálódtam, azokban az években mikor a cégcsoport Ikaroszként szállt felfele, majd csapódott bele a magyar valóság fénylő tűzgömbjébe. Éveken át dolgoztam a Sanománál (a.k.a: Central Media), több hullámban igyekezve sokadmagammal megmenteni a Figyelő márkát – az eredmény közismert. Voltam egy évig a Budapest Business Journal főszerkesztője, és a sors fintora, hogy ezalatt eladtuk a print Resource-ot a Portfolio.hu-nak. Tíz éve kerültem át a médiafront túloldalára, a Goodwill, majd az ACG kötelékében érve senior kommunikációssá, olyan emlékezetes történelmi folyamatokon dolgozva, amilyen a bankadó, a magánnyugdíjpénztárak beolvasztása, vagy éppen a rezsicsökkentés. Második éve visszük feleségemmel, Juhász-Váczi Henivel saját üzletviteli és kommunikációs tanácsadási vállalkozásunkat, a Buzzword Strategiest. Egy óvatos, józan, öncélú allűröktől mentes stratégiai megközelítést alkalmazunk, talán nem kell részleteznem miért. Aki messze el akar érni, az sose lépjen olyan kőre, ami mohás, vagy inog.

Kruzslicz Dávid

Ügyvezető

Szeretlek Magyarország Médiacsoport

Több mint két évtizede dolgozom újságíróként és szerkesztőként, főként tévés és online területen. Majdnem ugyanilyen régóta tanítok is, jelenleg a Szegedi Tudományegyetem kommunikáció MA képzésén. Hiszek abban, hogy újságírónak lenni felelősség. Kulcsfontosságúnak tartom, hogy a média tartsa a lépést a rendkívül gyorsan változó világgal. Biztos vagyok benne, hogy a klímaváltozás és a technológiai forradalom fenekestől felforgatja az életünket, nekünk pedig időben fel kell tennünk a megfelelő kérdéseket, és teret kell adnunk az ezekkel a folyamatokkal kapcsolatos társadalmi vitáknak. Az is fontos, hogy ezeket a témákat minél szélesebb közönséget elérve, pozitív példákat felmutatva, tudományos megalapozottsággal, de mégis közérthetően és átélhetően tálaljuk, mert egyéni szinten is komoly áldozatokat követelnek majd az előttünk álló évek. Ebbe az irányba indultunk el az általam vezetett portállal, a Szeretlek Magyarországgal, és bár még hosszú út áll előttünk, jóleső érzés látni, mennyien gondolkodnak hozzánk hasonlóan.

Lakatos Zsófia

elnök és ügyvezető

Magyar PR Szövetség és Emerald PR

Lakatos Zsófia, a Magyar PR Szövetség elnöke és az Emerald PR ügyvezetője. Több mint hét évig vezette a Hill+Knowlton-t, mielőtt 2016 januárjában megalapította saját ügynökségét. 2019-ben Iglódi Csabával Válság112 néven válságkezeléssel foglalkozó vállalkozást indított. Karrierjét az RTL Klubnál kezdte a Híradó és az Akták riportereként, majd a Capital Communications pénzügyi kommunikációs ügynökségnél dolgozott 8 éven keresztül. 2008-ban a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium "Tehetsz rá vagy tehetsz ellene" kampányának pr-vezetője volt. Az MPRSz mellett tagja a Szóvivők Egyesületének, a Superbrands bizottságnak és a HBLF-nek is. Elismert CSR szakértő, egyetemi óraadó, rendszeres előadója a témában rendezett hazai és nemzetközi konferenciáknak. 2013 júliusában jelent meg Londonban szakkönyve „Corporate Social Performance in Emerging Markets - Sustainable Leadership in an Interdependent World” címmel. 2013 novemberében az országban elsőként kapta meg a Fenntarthatóság Szakmai Követe díjat, 2017 óta a Budapest Klub Global Executive Council alelnöke, 2018 óta a Green Brands zsűritagja.

Lakinger József

marketing tanácsadó

GreenGo

Utóbbi években tanácsadóként start upokkal dolgozom, ebből valamennyire adódik, hogy elsősorban adatokra épített növekedési, megtartási területek vannak fókuszban. Az éppen régiós terjeszkedésben lévő elektromos autómegosztó szolgáltatással, a GreenGoval napi szinten éljük, hogy milyen egy környezetbarát szolgáltatásra épített brand, és hogy a zöld termékekkel egyáltalán milyen viszonyt alakítanak ki a kelet- európai fogyasztók. Ami engem minden nap feltölt, hogy egy green vállalkozásnál a profit elvárás és misszió egymás mellé tud kerülni. Korábban a Sony televíziós csatornáinak régiós márkaigazgatójaként, illetve a Viacom amerikai média vállalat régiós marketing- és kommunikációs igazgatójaként dolgoztam. Ezt megelőzően a Vatera és a Vatera körül felépülő különböző oldalakból álló e-kereskedelmi portfólió marketing vezetője voltam. Ezelőtt pedig a UPC a digitális marketing területeiért feleltem.

Mengyán Eszter

alapító, újságíró-blogger

Holy Duck

Több mint tíz évig dolgoztam az online médiában – elsősorban női magazinoknál. Többek között az nlc (akkor Nők Lapja Café) szerzője-szerkesztője, a Life.hu főszerkesztő-helyettese, a VOUS.hu főszerkesztője voltam. Bárhol is dolgoztam, mindig kiemelten foglalkoztam trendekkel, stílussal, magyar divattervezőkkel, szerkesztettem divatrovatot, elvégeztem a Mod'Art International Hungary francia divatiskola stylist képzését. 2016-ban láttam a The True Cost című dokumentumfilmet, amely megváltoztatta azt, ahogy a divatról vagy trendekről kommunikálok. A film hatására kezdtem el egyre többet olvasni a fenntartható divatról, az írás mellett pedig kísérleteztem a ruhatárammal. 2016 októbere és 2017 novembere között nem vásároltam magamnak ruhát, cipőt, táskát, kiegészítőt, ezt dokumentáltam a Holy Duck! blogon, amelynek mára több mint 8000 követője van a Facebookon és 6000-nél is többen kíváncsiak rá az Instagramon. A hazai fenntartható divat sok-sok szereplőjét ismerem, a rendszeres eszmecserék pedig segítenek, hogy egyre több projektet és alternatív ruhavásárlási lehetőséget ismertessek meg azokkal, akik szeretnének környezettudatosan öltözködni a jövőben.

Neulinger Ágnes

egyetemi docens

Budapesti Corvinus Egyetem

Dr. Neulinger Ágnes közgazdász, tanszékvezető egyetemi docens. PhD fokozatát 2008-ban szerezte és azóta a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének oktatója. Ezt megelőzően piackutatási területen dolgozott a BAT Magyarország és a Ringier Kiadó vállalatoknál. Kutatásaiban kiemelten foglalkozik a fogyasztói magatartás területeivel, azon belül a családok és háztartások fogyasztásával, valamint az alternatív fogyasztói magatartás kérdéseivel. Összesen 25 magyar nyelvű és 8 idegen nyelvű szakcikk, valamint több hazai és idegen nyelvű könyvfejezet és konferenciaelőadás szerzője.

Pantl Péter

nemzetközi kommunikációs és marketingigazgató

HELL ENERGY Magyarország

A HELL ENERGY nemzetközi kommunikációs és marketingigazgatója. Az általa vezetett csapat felel a HELL és a XIXO márkák világszintű – több mint 50 ország – marketing valamint PR aktivitásaiért. Egyik legizgalmasabb kihívásának a 2018-ban indult Bruce Willis kampányt tartja. Pályafutását a médiában kezdte, 18 évig a Marquard Mediánal dolgozott, főszerkesztőként majd később tartalomigazgatóként, emellett tanácsadó volt a Danubius Rádiónál és a Roxy Rádiónál.

Pintér Dániel Gergő

Kríziskommunikációs Tagozat vezető

MPRSZ

PR-stratéga, válságkommunikációs és - menedzsment szakértő. Jelenleg a Media 2.0 Communications alapító-ügyvezetőjeként, a Magyar Public Relations Szövetség Kríziskommunikációs tagozatának elnökeként, valamint a METU és az IMEC oktatójaként dolgozik. Az elmúlt tíz évben márkaépítési, stratégiai PR és válságtanácsadói feladatokat látott el több tucat közintézmény, nagyvállalat, civil szervezet és start up megbízásából. Szívügye a szakmafejlesztés: a Magyar Kommunikációtudományi Társaság és az Alapítvány a Public Relations Fejlesztéséért kuratóriumának tagjaként rendszeresen publikál nemzetközi folyóiratokba, előadóként konferenciák és üzleti események vendége, felkért szakértőként pedig gyakran nyilatkozik a médiában. A válságkommunikációs modellek kiterjesztési lehetőségeit vizsgáló PhD. disszertációját ezév júniusában védte meg az ELTE BTK-n. Munkája elismeréseként 2017-ben beválasztották az ötven legtehetségesebb magyar fiatal közé.

Szűcs Judit

vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezető

Coca-Cola Magyarország

Szűcs Judit 2018. augusztusban csatlakozott a Coca-Cola Magyarország csapatához. Előtte 2014 óta töltötte be a kommunikációs vezetői posztot a Microsoft Magyarországnál, ezt megelőzően közel tíz évet töltött a hazai és az európai uniós közigazgatásban. Kommunikáció és Vállalati Kapcsolatok vezetőjeként a Coca-Cola hazai és nemzetközi szintű, társadalmi célú kommunikációs törekvéseit egyaránt képviseli, a márkaépítés mellett pedig a vállalat Hulladékmentes Világ (World Without Waste) nevű, ambiciózus újrahasznosítási célokat megfogalmazó globális stratégiájára is kiemelt figyelmet fordít.

Tihanyi Szabolcs

lakossági marketingkommunikációs csoportvezető

Budapest Bank

A Budapest Bank lakossági marketingkommunikációs csoportvezetőjeként a bank kreatív és média stratégiájának kialakításáért, a kampányok menedzsmentjéért felel. Pályafutását a McCann Erickson és a DDB Budapest reklámügynökségnél alapozta meg. Megbízói oldalon a Telenor (Pannon) marketing csapatában vállalt aktív szerepet a cég márkaváltásában, a djuice és a Red Bull Mobile brandek bevezetésében.